Photobucket

Zikrayaat

Friday, October 14, 2011

Rakaman kedua di Salam.fm



Salam...

Alhamdulillah seusai kelas hari ini, suami saya datang bersama seorang lagi teman belajar kami us. mohd. rofian ismail... kali ini, Alhamdulillah kami telah rakamkan suara utk 5 episod...

berkenaan episod yg lepas Alhamdulillah... mula2 risau juga nak dengar suara sendiri di radio... risau dgn penerimaan org ramai... sampai ke tidak ke sasaran... hati kami jadi resah.. ya Allah moga dipermudahkan.. jam 12 mlm penerbit rancangan Lughatul Jannah sms kami, menyatakan rancangan kami akan ke udara jam 12.15 mlm... Allahu Akbar... tika itu di kampung banting... sudah diceritakan pada bonda tercinta ttg program itu.. kami menunggu sehingga terlelap.. jam 12 mlm mak kejutkan saya... kata nak dengar siaran bahasa arab tu katanya... tersenyum mak saya mendengar suara suami saya dan kemudian sedikit2 suara saya... saya tahu mak bahagia... ya mak.. saya sgt ingin buat mak bahagia... tanpa rasa sepi sejak pemergian abah... itu saja yg saya mampu buat... saya tak mampu nak tinggal di kampung utk jaga emak.. jadi, mudah2an dgn kepulangan kami ke kampung setiap hujung minggu... setidak2nya dapat mengisi kekosongan yg mak rasai... dapat menggembirakan mak walau seketika...

Hari ini rakaman kami lebih lancar dr yg pertama... suami saya sudah menaip skripnya.. jadi, semuanya agak lancar.. dgn tambahan us. rofian.. nampaknya suami saya sudah lebih tenang kali ini.. insyaAllah abang, sayang akan sentiasa menemankan abang dan memberi inspirasi dan perangsang buat abang.. insyaAllah...

mmg hikmah musyawarah... banyak yg kami dpt perbaiki hr ini... mana taknya bila dah sampai episod ke-7 baru kami terfikir kenapa tak diterjemahkan ye.. jadi, pd episod ke-8 kami buat terjemahan pula... nasib baik yg ada bersama kami mantap orangnya.. terus minta terjemah... begitulah seterusnya.. bila berbincang begini.. mmg byk hikmahnya... dpt memperbaiki mutu penyampaian kami... perancangan lbh tersusun... rakaman 5 episod terasa begitu ringan dan mudah... ya Allah permudahkan kami... Kami ingin menyampaikan amanah ilmu yg diberikan pd kami... bantulah ya Allah...

Baik.. jgn lupa ye.. utk dengar rancangan lughatul jannah.. setiap sabtu mlm ahad jam 12.15 tgh malam di radio salam.fm frekuensi 91.1..... jgn tidur lagi yer...

doakan Allah permudahkan kami... mudah2an.. insyaAllah...

No comments:

Murottal al-Quran